Sterk NM-innsats på hjemmebane

Elverum Golfklubbs herrelag kom på en flott 2. plass da lag-NM i 2. divisjon ble arrangert på Starmoen helga 17-18 juli.  Herrelaget stilte med Arild Askeland, Frode Brun, Sivert Sende Skotvold, Pål Sønsteby og Victor Nybråten. I herreklassen deltok 17 lag. Damelaget kom på en fin 5. plass blant åtte deltagende lag.

Klubben var arrangør og høstet lovord både for bane og arrangement. Herrene spillte to runder lørdag og en søndag. Etter første dag lå Elverum på en delt 1. plass sammen med Sorknes.  På søndag klarte herrene å riste av seg Sorknes men bakfra kom forhåndsfavorittene Stiklestad og knep seieren. Spennende var det til siste slutt og svært jevnt.

Alt i alt er vi svært fornøyde, sier Frode Brun selv om det ikke ble opprykket til 1. divisjon. De tre beste lagene i både herre og dameklassen fikk bilde laget av elverumskunstneren Linn Wold.