Håndball-jenter på "bortebane"

Det skjer stadig noe i klubben for tida. Onsdag midt i juni var 26 jenter fra Elverum håndballs J 16 lag på besøk. Ikke akkurat jentenes hjemmebane sånn med en gang, men etterhvert var det mange som fikk til fine slag. Klubbens dyktige jenter Ida Furuheim og Emilie Kvamme var instruktører  - her på chipping-feltet.

Mens Ida og Emilie kom med gode råd til halve håndballgruppa hadde sportslig leder Sivert Sende Skotvold med seg ei annen gruppe opp på driving-rangen. Her fikk jentene en innføring i å slå et fullt golfslag. Flere av jentene fikk ballen til å fly over 100 meters merket. Jubel og mestering. Hadde noen tjuvtrent, tro? Oppholdet ble avsluttet med en sjukamp hvor jentene, fordelt på seks lag, fikk prøve seg på ulike golfutfordringer.

Uansett en flott kveld for håndball-jentene og for våre instruktører. Dette er bare et eksempel på det gode samarbeidet som er mellom håndballen og golfklubben. Om dette ga noen av jentene mersmak? Da håper vi  de fikk med seg Emilies beskjed:

- Vi har juniortrening annenhver onsdag.