Scandic i gang igjen

Klubbens eneste faste sammenlagt-turnering over flere spilledager - Scandic Elgstua og Central Open - er i gang. 10 juni gikk første runde i varmt sommervær med noen innlagte tordenskrall. Det så ikke ut til å skremme denne gjengen som var blant de første ut på banen: Håvard Øverbekk, Charlotte Øverbekk, Magnar Frøhaug, Bjørge Furuheim, Bente og Stein Hauge, Vegar Frøhaug og Eskild Løkken.

Vinnerne ble Pål Sønsteby (klasse A), Kjersti Ruud (klasse B) og Charlotte Øverbekk (klasse C). I alt var 50 spillere påmeldt.

Mens det tidligere var tre innledende runder pluss stor finale i september er det i år kuttet ned til to innledende runder. Tore Johnsen i turneringskomiteen sier at "Tripple Tee" runden er tatt ut. Nå tar du også med deg bare en tellende runde til finalen. Endringen vil gjøre det mer attraktivt å delta fordi flere har mulighet til å gjøre det bra i finalen, sier Johnsen.

Forøvrig nok en gang takk til sponsor John Tømte som har en stor del av æren for at denne turneringsformen lever i beste velgående i Elverum Golfklubb.