Møt vår nye sportslige leder!

Sivert Sende Skotvold kommer til å ha ansvaret for den sportslige utviklingen i klubben. Han uttaler at junior- og dameaktivitet står høyt på agendaen.

Hvem er du?

Mitt navn er Sivert Sende Skotvold og er fylt 30 år. Jeg er født og oppvokst på Steinkjer. Flyttet til Elverum i 2013 for å ta del i det første kullet ved golfutdannelsen på høgskolen i Innlandet (Høgskolen i Hedmark den gangen). Etter utdannelsen hoppet jeg på en mastergrad i idrettsvitenskap ved NTNU i Trondheim (driver i skrivende stund og ferdigstiller masteroppgaven). Har fordypning i hovedsakelig aktivitetsmotivasjon og idrettssosiologi, noe som er høyst relevant for å jobbe i en golfklubb.

Idrettslig bakgrunn:

Har drevet med fotball og golf i 20 år, futsal i 15 år. Har også drevet med buldring, bordtennis, badminton, squash, løping og surfing.

Hva kommer du til å bidra med?

Jeg kommer til å ha det overordnede ansvaret for det sportslige i klubben. Dette innebefatter koordinering av trenerressurser, treningstider og treningstilbud og ikke minst rekruttering og ivaretakelse av klubbens medlemmer. Mål jeg jobber mot er:

1. Øke rekrutteringen av nybegynnere med vekt på juniorer og kvinner
  2. Øke aktiviteten generelt, men spesielt hos de som er nye. Dette er helt sentralt om vi ønsker å øke medlemsmassen da vi i dag mister for mange ett til to år etter de har tatt kurs.
  3. Gjøre aktivitetstilbudene mer attraktive for flere i klubben.

Du er ansatt 50% i klubben og 50% i NGF?

Det stemmer! Stillingen er todelt mellom det sportslige ansvaret på Elverum golfklubb og programsjef for golfutdannelsen til de som blir vår fremtidige PGA-trenere. Har i første omgang ansvaret for å sikre treningskvalitet for studentene mellom de intensive golfukene de har på Elverum golfklubb. En annen sentral del av jobben å skape en tettere link mellom det akademiske og golfdelen i utdannelsen.

Du har tatt med deg et konsept som kalles «Skill Games», hva er det?

Skill Games er et aktivitetskonsept som blir lansert i Elverum Golfklubb i år hvor hovedtanken er å gjøre golftrening mer morsomt. Det kan deles inn i tre faser:

Egentrening, gruppetrening og konkurranse. Hver uke vil ha et eget tema som blir annonsert på sosiale medier og på golfbanen (Chipping, putting, bunker, jernslag og utslag). Hver mandag blir det merket opp øvelser knyttet til ukens tema. På treningskalenderen tilbyr vi to Skill Games-treninger som er direkte knyttet til øvelsene som er merket opp. Mot slutten av uken er det mulig å komme å gjennomføre de samme øvelsene i konkurranseform. Her vil det være mulig å samle poeng gjennom hele sesongen.

Mer info kommer om dette, men kom gjerne innom klubbhuset og spør om konseptet.

Hva er det viktigste for at en nybegynner skal bli bitt av golfbasillen?

At vedkommende opplever Elverum golfklubb som et sted hvor de føler seg trygge og godt mottatt. Dette skal vi være best på!

Vi har stor tro på at Sivert får tatt Elverum Golfklubb et steg videre!