Nytt tilskudd i trenerteamet!

Møt vår nye trener Lars Herman Ørbeck, en ung og lovende trener som vi har stor tro på!

Vi ønsker Lars hjertelig velkommen inn i klubben.

Hvem er du?

Mitt navn er Lars Herman Ørbeck og er 24 år. Jeg er født og oppvokst på Hamar, men emigrerte til Elverum i 2016 for å ta golfutdannelsen ved Høgskolen i Innlandet. Har igjen ett år av utdannelsen før jeg er ferdig sertifisert PGA-trener. I fare for å skryte av meg selv er jeg en omgjengelig og blid person. Dette skal jeg etter beste evne prøve å smitte over på klubbens medlemmer.

Idrettslig bakgrunn:

Har spilt fotball i 15 år for Ham-Kam og Storhamar, ti år med Bandy for Hamar og golf i fem år. Til tross for få år i golfen har jeg kompensert det med å ha brukt svært mye, om ikke ekstreme mengder tid og ressurser på golfbanen i de siste årene. Har også tre år som trener i bandy, noe som har vært en utløsende faktor for at jeg valgte å bli trener.

Hvorfor vil du bli trener?

Jeg synes det er utrolig gøy å jobbe med mennesker, noe du i aller høyeste grad gjør som golftrener. Det er også fantastisk å se mennesker oppleve progresjon i sitt golfspill og ikke minst den påfølgende mestringsfølelsen.

Hva kommer du til å bidra med?

Jeg kommer til å ha et hovedansvar for juniorarbeidet, men vil også være et fast inventar på de ulike gruppetreningene vi tilbyr, samt de individuelle instruksjonstimene gjennom sesongen.

Når det kommer til juniorarbeid har jeg hovedsakelig to mål:

1. Øke medlemsmassen og antall barn på trening. Dette er alfa-omega for å skape et bedre juniormiljø i klubben.
  2. Jeg skal vise hvor gøy det faktisk går an å ha det på golftrening gjennom lek og moro! Oppfordrer derfor alle barn (medlemmer og ikke-medlemmer) til å møte opp på disse treningene gjennom sesongen.

Hva er det viktigste for at en nybegynner skal bli bitt av golfbasillen?

Å oppleve at ballen flyr – Og det skal jeg sørge for at flest mulig oppnår!

Da gjenstår det bare å ønske Lars lykke til og vi håper medlemmene vil ta han og hans kompetanse godt i mot!cool