Golf-Norges ildsjel 2020

Klubbens mangeårig leder av Golf Grønn Glede, Tove Glorvigen er nå svært velfortjent satt pris på i nasjonal sammenheng. På klubbens årsmøte nylig ble hun tildelt Norges Golfforbunds Ildsjelpris for 2020. Prisen er på 25 000 kroner og pengene skal brukes til aktiviteter i klubben som "Årets ildsjel" brenner for. - Det kom helt overraskende, sier en glad prisvinner.

Her er golfforbundets begrunnelse for at akkurat Tove fikk prisen i 2020:

Prisen Årets Ildsjel er for 2020 tildelt Tove Glorvigen fra Elverum GK.

Tove får prisen for sitt mangeårig engasjement i klubbens satsningsområde Golf – Grønn Glede (GGG).
Klubben har siden 2006 vært med i GGG, og bortsett fra et par års pause har Tove vært ildsjel og pådriver i hele denne perioden.
Tove har selv vært gjennom en sykdomsperiode og fått kjenne på kroppen viktigheten av fysisk aktivitet og
 et godt sosialt miljø, og for å rekruttere deltakere har hun hatt tett kontakt med ulike interesseforeninger i regionen.
Tove er den type menneske som ser deltakerne og tar ekstra initiativ for å få med de som av ulike årsaker sliter med å komme til aktiviteten eller er i ferd med å falle fra, og klubben har fått mange nye medlemmer gjennom hennes engasjement for GGG. Prisen ble utdelt i forbindelse med Elverum GKs årsmøte 11.mai.
Har klubben lyst til å nominere en ildsjel til Årets Ildsjel 2021?

Prisen kan årlig tildeles en person/gruppe som nedlegger/har nedlagt et særlig betydningsfullt arbeid for sin klubb. Prisen tildeles en person/gruppe som har gjort seg bemerket gjennom uegennyttig innsats for klubben og medlemmene i klubben, som trener, tillitsvalgt eller frivillig.

Prisen beløper seg til kr. 25.000 som skal brukes til aktivitetsfremmende tiltak knyttet til innsatsområder «Årets Ildsjel» brenner for.
 «Årets Ildsjel» tildeles også et synlig bevis på prisen.

Gir seg på toppen

Nå gir Tove seg som leder for Golf Grønn Glede og Stine Wasenius Dahl tar over. Så ildsjelprisen kom i rett tid.

- Det er klart jeg er litt stolt også, sier hun. Det er mange ildsjeler rundt i golf-Norge som gjør en flott innsats på en rekke områder. Men at det var akkurat meg som ble valgt ut i år kom helt uventet

Bortsatt fra et avbrekk på to år har Tove drevet GGG i Elverum siden starten i 2006. Elverum var også en av de første klubbene i landet som kom med det flott tilbudet. Selv fikk hun en tøff start i 2006 med alvorlig sykdom. Men arbeidet med å hjelpe andre ble også god terapi for henne.

I starten var GGG et tilbud for kreftrammede, siden er dette tilbudet utvidet til å gjelde  folk med hjertsykdommer, revmatisme, diabetes, eller ulike funksjonshemminger.

Sosialt felleskap gjennom artig mosjon

Hun har både gjennom egne erfaringer og ikke minst arbeidet med alle de som har vært med på tilbudet med Golf Grønn Glede  sett hvor flott aktivitet golf er. Her legges det til rette for at folk med mange typer plager og funksjonshemminger kan få både en flott fritidsaktivitet og et bedre liv.

- Det er ikke så farlig om du slår langt eller kort. Her gir vi ingen stilkarakterer. Det viktigste er at du kommer deg ut sammen med andre, sier Tove Glorvigen som virkelig er en verdig vinner av en flott pris.

Og hva prispengene på 25 000 kroner skal brukes til i klubben. Nei, se det vet hun ikke ennå.

Her er en video som Golfforbundet tok opp i fjor sommer i forbindelse med jakten på kandidater til ildsjelprisen: Klikk her!