Årets flotte klubbmestere

Klubbmesterne i 2020 viste tidvis ypperlig spill da klubbmesterskapet, med snaue 50 deltagere, ble arrangert 8.og 9. august i strålende vær på en fin bane. Her er alle klubbmesterene 2020: Foran fra venstre. Tove Rønsberg, damer senior, Veslemøy Kontorp Heramb, damer og damer match, Ida Furuheim, jenter junior. Bak fra venstre: Ole Jonny Nordeng, herrer match, Pål Sønsteby, herrer, Erik Nygård, herrer senior og Rasmus Kolbjørnsen, gutter junior.

Sterke runder

Både Pål Sønsteby og Veslemøy Kontorp Heramb presterte et par knall runder underveis. Lørdag slo Pål til med en 68 runde. En av de beste rundene som noen gang er spilt på banen, mente Trond Baardseng som bør vite hva han snakker om. Også Pål sjøl var kjempefornøyd. - I helga har jeg spilt noe av den beste golfen jeg noen gang har spilt, sa han etterpå. Tilslutt vant han på 220 slag,  8 slag foran Simen Falck Larsen og 10 slag foran Sivert Sende Skotvold.

Veslemøy hadde sin kanonrunde søndag da hun spilte 71 slag og fikk birdier i fleng. - Dette var kjempe gøy og  det beste jeg har gjort,  siden jeg trappet ned storsatsingen på golf, sa hun etter runden. Lørdag fikk hun hard kamp av Ida Furuheim som ledet etter først dag med et slag. Søndag gikk det tyngre for Ida, men hun fikk en klar andreplass foran Tove Grafsrønningen Rønsberg.

Gode seniorer

Tove vant seniorklassen fra damene foran Kjersti Ruud og Eva Neskvern. Erik Nygård ble best i herrenes seniorklasse. Han vant foran Jøran Martinsen og Trond Baardseng.  Erik og Jøran spilte så bra at de ble nummer 4 og 5 i herreklassen.