Alle mestere på samme helga

Ny vri på klubbmesterskapene. Alle mesterne ble kåret samme helg.  Her er de seks mesterne: fra venstre Ole Jonny Nordeng, herrer senior, Eva Neskvern, kvinner senior, Rasmus Kolbjørnsen,herrer junior, Ida Furuheim, kvinner junior, Emilie Helene Kvamme, kvinner og Simen Falck Larsen, herrer. I alt 53 spillere var med i helga. Flott vær og suverene baneforhold!

Normalt blir klubbmesterskapene avgjort over to helger med seniorklassene og juniorklassene ei helg og herre og dameklassene helga etter. Vi ville prøve dette ut og så får vi vente på tilbakemeldinger, sier klubbpro Frode Brun. Det er jo hyggelig å samle så mange som mulig på ei helg. Dessuten har det også et økonomisk side. Vi taper endel penger på å holde banen nesten helt stengt for greenfee spillere to helger i august. Men nå får vi høre hva folk mener, sier Frode.

De vi snakket etterpå hadde litt delte meninger. Noen av seniorspillerne  stilte i to klasser og de var vel blant de mer kritiske. Andre igjen synes det var hyggelig at mange var samlet samtidig.

Mye bra spill

Herreklassen ble vunnet av Simen Falck Larsen, 216 slag foran Pål Sønsteby og Marius Bye Karlsen. (bildet) I følge Frode er Simens resultatet (70,73,73) det beste  i klubbmesterskapet over tre runder i Elverum så langt han kunne huske. Ida Furuheim,vant kvinner junior på 175 slag, Rasmus Kolbjørnsen herrer junior med 185 slag. Emilie Helene Kvamme vant kvinneklassen på 159 slag foran Ida og Eva Neskvern. Eva vant kvinner senior med 188 slag, foran Kjersti Ruud og Anne Britt Nygård. Ole Jonny Nordeng vant herrer senior med 161 slag foran Trond Baardseng og Andreas Høgvold.