Klart for køllevask - fuglene har fløyet

At Elverum Golfklubb har et varmt hjerte for småfuglene er jo de godt besøkte fuglekassene et bevis for. I slutten av juli var vaskene ved pumpehuset også opptatt for noen dager. Et par av klubbens medlemmer kom over et delevis ødelagt linerlereir ved pumpehuset hvor det også var noen døde unger. De bar restene av reiret og to levende unger opp i en av vaskene for golfkøller. Mandag  29. juli var fuglene fløyet og vaskene kan brukes til renkjøring av golfkøller igjen.

Fugleungene har nok hatt det etter måten bra, godt passet på av foreldrene som sa tydelig i fra om du kom for nære vaskene. De matet de to ungene som ble  flygeklare i løpet av ei uke.  Ja, vasker kan brukes til mangt også som rede for linerleunger. Her skal også være enkelt å rengjøre redet for det hadde ikke leiboerne sørget for før de dro.