Lag-NM i juli - dette bør du vite

20 og 21 juli arrangerer Elverum Golfklubb lag NM for damer og herrer. Her kommer nyttig og nødvendig informasjon for de som skal være med.

Avmelding
Før og etter påmeldingsfristens utløp skal avmelding/strykning rettes til NGF, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
Golfklubb som trekker sitt lag etter påmeldingsfristen vil bli fakturert full startkontingent.


Beskjeder/Informasjon
Alle beskjeder vil bli slått opp på oppslagstavlen på klubbhusveggen.


Drivingrange
Åpen døgnet rundt alle turneringsdager.
Det brukes mynt (kr 20,- gir 24 baller), rangekort kr 250,- for 11 bøtter og kr 350,- for 17 bøtter.


Evakueringsplan
Spillerne vil ved start få utlevert en evakueringsplan som følges ved spilleavbrudd.
(Angi hvor evakueringsplanen deles ut til spillerne) Deles ut av starter.


Forecaddies
Forecaddies utplasseres ved behov. Starter informerer om eventuelle forecaddies og på hvilke hull.
Forecaddies er utplassert for sikkerhet, men kan også assistere med å anvise/finne baller.
Spilleren bør anvise ballens retning ved å strekke ut høyre eller venstre arm i skulderhøyde.


Føring av handicap
Handicaptellende runde (single) føres i ht. EGA Handicap System punkt 3.12. Four-ball og Foursome er ikke handicaptellende spilleformer.


Førstehjelp
Klubbhus har førstehjelpsskrin. Kontakt TD/turneringsleder ved behov. Avstand til legevakt og sykehus er 10 km. Klubben har førstehjelpsutstyr/hjertestarter.


Garderobe/dusj/toalett
I klubbhuset i åpningstiden.


Hullplassering
Tabell som viser dagens hullplasseringer deles ut av starter og vil være oppslått på oppslagstavlen.

Innspill
Innspill vil foregå fredag. Lagene tar selv kontakt med proshop, tlf. 62413588 for bestilling av starttider.


Kapteinsmøte
Kapteinsmøte avholdes i klubbhuset kl. 19.00 dagen før turneringsstart. Alle kapteiner (eller annen utpekt representant for laget) skal møte på kapteinsmøte. Der vil turneringsledelsen gå gjennom konkurransebestemmelsen, lokale regler og annen praktisk informasjon. I tillegg deles ut kapteinsskilt og spiller-ID, samt andre skjemaer som kapteinene skal fylle ut
gjennom turneringen.


Lagring av utstyr
Klubben har ikke anledning til å oppbevare spillernes utstyr.


Lokale regler
Alle spillere må ha nyeste versjon av Golfreglene (last ned app) og utskrift av NGFs regelkort. NGFs regelkort 2019 kan lastes ned fra NGFs hjemmesider. Eventuelle tillegg (for denne turneringen) til lokale regler utover NGFs regelkort deles ut av starter og er oppslått på oppslagstavlen. Utkast til eventuelle tillegg vil være oppslått på oppslagstavlen innspilldagen.
De lokale reglene trykket på scorekortet og i eventuell baneguide gjelder ikke.


Mat og drikke
Kiosken er åpen i klubbhuset gjennom turneringen. Det vil bli sendt mail til alle klubber med forhåndsbestilling på mat fredag til søndag. Bonger etc vil være å finne i konvolutt ut delt på kapteinsmøte. Det er drikkevann ved klubbhuset i hjørne ved trallene samt i garderobene.


Oppslagstavle
Oppslagstavle med informasjon om turneringen er på klubbhusveggen. Hvert lag vil ha sin «posthylle» hvor informasjon til laget, skjemaer etc. distribueres. Det er viktig at laget regelmessig sjekker «posthyllen» for informasjon. «Posthyllen» er plassert i 2.etasje.


Offisiell tid
Offisiell tid vises på smarttelefoner.


Overnattingsmuligheter
Ved bestilling hos Nordic Choice Hotels, NGF-avtalen (opptil 20 % rabatt på nettpris) brukes denne linken: https://www.choice.no/norgesgolfforbund for å komme til en egen bookingside med oversikt over de 172 hotellene som er med i samarbeidet. Se også informasjon for den enkelte turning i GolfBox under Info/Turneringsinfo med
opplysninger om spillerhotell, bestilling av rom på spillerhotellet og priser. (TD/klubben må legge inn i GolfBox).

Tlf Scandic Elgstua Hotell 62 40 10 70.


Premieutdeling
Finner på plattingen utenfor klubbhuset så snart resultatlisten er klar etter siste runde.


Proshop
Åpen fra kl.07:00 begge turneringsdager.


Påmelding
Påmelding av lag gjøres via NGFs hjemmesider. Frist for å melde på lagets spillere er angitt i konkurransebestemmelsene og er fredag 5. juli. Skjema for spillerpåmelding (vedlegg til konkurransebestemmelsene) sendes arrangørklubben, e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. innen denne fristen for å bekrefte at laget deltar og har spillere som kan delta. Dette er til hjelp for arrangørklubben i forberedelse og planlegging.
Har ikke laget tatt alle sine spillere innen 5. juli skal laget allikevel melde på de spillerne som er tatt ut samt spillere som kan være aktuelle for laget. Påmeldte spillere kan byttes helt frem til utgangen av kapteinsmøtet.
Merk bestemmelser gjeldende krav til dokumentasjon av bopel for utenlandske statsborgere.


Radiosamband
Ute på banen vil det finnes sambandsmuligheter hos dommerne og funksjonærer. Disse kan benyttes til å tilkalle assistanse ved regelspørsmål, sykdom eller lignende.


Registrering
Registering av lagets tilstedeværelse gjøres under kapteinsmøtet.


Resultatservice
• Uoffisielle resultater
o GolfBox livescoring oppdateres etter 9. hull (singlerunden).
Det er ikke livescoring under Four-ball og Foursome.
• Offisielle resultater
o GolfBox
o Resultattavle ved klubbhuset etter endt runde.
o Oppslagstavlen ved turneringssekretariatet.


Scorekort og scorekortmottak
Scorekort utdeles av starter. Scorekortmottaket er merket ”Scorekortmottak” og blir vist av funksjonær.


Spilleavbrudd
Se NGFs Regelkort – Spilleavbrudd.
(Spillerne skal ved spilleavbrudd begi seg mot klubbhuset for å motta videre informasjon.)

Spillehastighet og regler for tidtaking
I henhold til NGFs regelkort.


Spillernummer og kapteinsskilt
Deles ut på kapteinsmøtet. Spillernummer skal være synlig festet til golfbagen under hele turneringen.
Kapteinen skal bære synlig kapteinsskilt.


Spilleoppsett
Runde 1 Runde 2 Runde 3. Foursome, Four-ball, Single.


Startkontingent
Startkontingenten er kr 2 700,- for damelag og kr 3 600,- for herrelag. Etter påmeldingsfristen mottar de påmeldte klubbene en faktura fra NGF påstartkontingenten for klubbens påmeldte lag. Husk å betale denne innen forfall.


Startlister
Startlister distribueres i golfbox og på oppslagstavle.


Starttider
Lørdag 20. juli. Start runde 1 fra kl. 08:00 fra hull 1 og 10.
Start runde 2 fra kl. 13:30 fra hull 1 og 10
Søndag 21. juli Start runde 3 fra kl. 09:00 fra hull 1 og 10
Det startes fra hull 1 og hull 10 i alle runder.


Traller
Spillerne oppfordres til å bruke egne traller. Det kan ikke påregnes at nødvendig antall traller er tilgjengelig for utleie.
Utleie av tralle kr ?,- per runde. Tralle kan leies i proshop. Klubben har dessverre ikke mulighet til å oppbevare spilleres traller.


Turneringskomité
Mobil e-post
Turneringsleder Tore Johnsen 94812615
Hoveddommer Vegard Viksmoen 90792643 Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.


Turneringssekretariat
Kontoret i shoppen, merket med ”Turneringskontor”. Åpent fra kl. 07:30 spilledagene.


Utfyllende informasjon om turneringen
Se mer på www.golfforbundet.no (Spillere/Turneringer/Norgesmesterskapene/Lag NM).

Utskrift