Holdt styr på landets beste jenter

Mens Golfforbundets Eleonore Rønneberg er en svært rutinert turneringsleder var det første store turneringen som Elverum Golfklubbs, Emilie Kvamme hadde ansvaret for. Samarbeidet om årets Srixon turnering for landets beste jenter har gått knirkefritt. Ja hele turneringen har til nå glidd strålende, sier Eleonore som synes Emilie har klart oppgavene på en flott måte. Vi traff de to lørdag ettermiddag.

- Folk  sier at dess mindre vi har å gjøre, dess bedre går det, sier Emilie. Det betyr at alle gjør jobben sin. Hun har blant annet  ansvar for at alle de rundt 14 frivillige dugnadsmedlemmene er på plass til rett tid og på rett sted som forcaddier, scorekortbehandlere, startere og matserverere. Emilie som er klubbens turneringsleder har også vært med på forberedelsene til jenteturneringen.

- Jeg syntes også banen er fantastisk fin, sier Eleonore. Her tror jeg de 43 jentene koser seg.  Hun er forbundets representant på turneringen. I år har jentene og guttene skilt lag. Mens jentene ( i alderen 13-19 år) spiller i Elverum er gutta på Sorknes. Dette betyr  at det er plass til flere jenter (og gutter) enn når begge spiller på samme bane. Derfor var det 43 jenter  fordelt på to klasser som slo ut  lørdag i Elverum mot normalt 24.

- Flott at flere for sjansen til å være med, syntes turneringslederne.

Srixon turneringen i Elverum/Sorknes er neste siste runde. Avslutningen er i Kragerø. I alt er det seks Srixon turneringer i 2018.