Populær Kiwi-turnering

I overskyet og litt kjølig vær ble årets Kiwi-turnering arrangert. Turneringen er populær og i år var det 66 påmeldte klubbmedlemmer og gjester fra andre klubber. Her er primus motor og sponsor Tore Gunnar Ruud foran et forventningsfullt start-publikum.

For 8. gang

Tore Gunnar er ikke helt sikker, men han tror dette er Kiwi-turnering nummer 8 på rad. Dette er blitt en av klubbens mest populære turneringen og oppslutningen har holdt seg godt.

- Hvorfor gjør du dette år etter år?

- Jeg synes det er artig sjøl å spille golf og det er en trivelig måte å samle medlemmer og gjestspillere på. Turneringen har alltid gått på denne tiden av året noe jeg tror er lurt etter at de fleste er hjemme fra ferie og før skolestarten. Dessuten er det hyggelig å sette Kiwi på kartet på denne måten, sier Tore Gunnar som har fått god hjelp av andre sponsorer til endel smågodt folk kunne ta med ut på runden.

- Har du noen gang vunnet selv?

- Nei, det har jeg aldri. Det ville kanskje tatt seg litt rart ut også, sier Tore Gunnar og ler.

De som vant

Alle klassene spillte stableford og de som vant var: Klasse A: Pål Christer Nabseth, 38 poeng.Klasse B: Lars Heramb, 38 poeng. Klasse C: Jørn Ivar Solberg, 40 poeng. Klasse D: Nathalie Brun, 28 poeng. Flest deltagere var det i A-klassen, men det var hyggelig at D-klassen samlet 7 deltagere. Bravo!